петак, 15. новембар 2013.

Šest načina za uštedu

1. Za one koji se snabdevaju u supermarketima važno je da se pre polaska u kupovinu informišu o periodima kada veliki trgovinski lanci obezbeđuju najpovoljnija sniženja. Promotivnih brošura ima u poštanskim sandučićima, u dnevnim novinama, ali na samim prodajnim mestima i u njima se nalaze podaci o proizvodima na akciji, odnosno na sniženju. Na taj način može se uštedeti i do 30 odsto. Po pravilu, najpovoljnije je kupovati vikendom, kada pojedine proizvode možete nabaviti i upola cene od redovne.

2. Od koristi mogu biti i iskustva prijatelja koji posećuju različite trgovine, jer se dešava da isti proizvod ima značajno drugačiju cenu u različitim lancima. To se najčešće odnosi na nešto luskuznije artikle, ali i na one za svakodnevnu upotrebu.

3. Mnogi uštedu ostvaruju kupovinom proizvoda privatne robne marke, jer dobijaju kvalitetnu robu po nižoj ceni u odnosu na proizvođačke brendove. Ova praksa sa Zapada već se godinama razvija i kod nas, a iskustva drugih zemalja govore da čak i kad prođu periodi krize privlačnost trgovačkih marki ne opada i njihovo učešće u ukupnom prometu zadržava značajan nivo. Ovo je posebno važno za kupce koji ne brinu samo o novcu, već im je važan i odnos između cene, kvaliteta i veličine pakovanja — to su kupci koji ne žele da proizvode više plate samo zbog luksuzne ambalaže ili zvučnog brenda.



4. Treba iskoristiti i „tematske“ (sezonske) pogodnosti koje veliki trgovci nude za određenu sezonsku robu. Na primer, razni rekviziti za plažu pred sezonu godišnjih odmora ili školski pribor u avgustu ili septembru znatno su povoljnijih cena nego u ostalom periodu godine.

5. Pred praznike (period slava, Nova godina i Božić, Uskrs) mnoge porodice sa teškoćom obezbeđuju dovoljno novca za veću kupovinu. Tada trgovci najčešće nude povoljnije uslove plaćanja, odnosno robu daju na odloženo i do 120 dana. To ne donosi uštedu, ali pomaže da se premosti težak period i trošak prebaci na povoljniji trenutak.

6, Dobra prilika da se uštedi je i kupovina u periodima „happy hour“, kada se najprodavaniji proizvodi nude po promotivnim cenama. Ove akcije su vremenski ograničene, najčešće na nekoliko sati u toku jednog dana. Do kvalitetnih proizvoda po promotivnim cenama može se doći i u „lojalti“ programima, koji donose obostranu korist i prodavcima i kupcima. Prodavci verne klijente nagrađuju nižom cenom, a potrošači dobijaju priliku da za manje novca putem skupljanja kupona uz već kupljene proizvode nabave i dobru robu po „dobroj ceni“.


Нема коментара:

Постави коментар